• HVM D1 tegen HMC in Raamsdonksveer

Allereerst, ik ben trots op al deze kanjers van het D-team die het echt fantastisch hebben gedaan vandaag tijdens deze wedstrijd. Ze hebben echt enorm hard geknokt!

Het is ook echt een uitdaging voor die kinderen dat ze weten dat ze maar met 6jes naar een wedstrijd gaan waar er minimaal 7 in het veld moeten staan en er ook geen wissel is.
    Maar toch, ze hebben het echt top gedaan deze kanjers!

Daar gingen we; 1 coach, 2 chauffeurs en 6 spelers. Op naar HMC in Raamsdonksveer.

We wisten van tevoren dat de wedstrijd knudde ging worden, maar dat het zo erg was, had niemand verwacht.

Het team had de grootste lol in de kleedkamer en iedereen was op tijd klaar met omkleden. Op zich ook al een prestatie. We hadden weinig tijd om warm te lopen en in te gooien, dus ik ging al snel met de jeugd bespreken waar iedereen wilde staan. Dewi ging in het goal staan heel de wedstrijd. Op de linkerhoek stond Destiny, linkeropbouw Feline, Bram in het midden, rechteropbouw Liz en rechterhoek wilde Elena wel staan.

De wedstrijd begon leuk, HVM mocht uitnemen en de eerst actie was dan ook een mooi 1-2-3tje tussen Bram, Liz en Feline. Feline schoot op het goal, maar helaas ging die er niet in. Daarna was het gewoon knudde. In de 2e, 3e, 5e, 6e, 7e, 8e, 10e, 11e, 12e, 13e en 14e minuut werd er door HMC gescoord. Ik had voor de wedstrijd afgesproken met het team dat ze rustig moesten opbouwen, ze waren maar met 6jes. Ze hielden het veld mooi breed en daar was dan het eerste goal in de 14e minuut. Liz scoorde de 14-1! En bij alle 6 verscheen een kleine lach op het gezicht. Toen Feline in dezelfde minuut de 14-2 maakte zag ik wat meer positieve emotie in hun gezichtjes! Wat waren ze trots!

Feline en Destiny regelden samen hun plek in het veld, dat deden ze echt heel erg goed. Ze speelden ook erg mooi samen. De 9 meters die HVM kreeg, werden mooi gespeeld. Helaas gingen de ballen vaak op de lat of net naast. En helaas, daar kwam Elena hinkelend naar mij toe gestrompeld. Ze was door haar knie gegaan en die deed weer enorm zeer. En zo werd er voor haar een ijszak gehaald en zat zij de laatste minuten van de eerste helft op de bank.

Ondanks dat HVM het veld goed breed hield, vielen er in de 15e, 16e, 17e, 18e en 19e minuut de laatste doelpunten van HMC in de eerste helft. Maar daar kwam een mooie actie van Bram, maar helaas werd het schot afgekeurd omdat hij met zijn voet in de cirkel stond.

15-2 was de stand in de rust.

Ik zag tijdens de rust een hoop verslagen hoofdjes, maar gelukkig hebben ze een over-positieve coach die altijd bij iedereen een lach zal proberen te toveren. Zo vroeg ze ook bij de coaches van HMC of dat zij misschien ook met zesjes wilde spelen, maar HMC gaf daar geen gehoor aan.

Daar gingen we weer. Elena begon op de bank, maar verder stond iedereen weer op zijn plek. De doelpunten-regen van HMC begon weer. In de 21e, 24e, 25e, 26e, 27e en 28e minuut werden de eerste doelpunten weer door hun gemaakt. Maar daar kwam HVM! Een mooi 1-2-3tje tussen Destiny, Bram en Feline werd afgemaakt in een prachtig sprongschot van Feline die scoorde. Wat was het team weer trots!

Ik wist dat de wedstrijd nooit gewonnen kon worden door HVM, maar ik weet wel dat ik het team altijd op kan beuren met een ultimatum. (Dit krijgen ze vaak ook in de training, waardoor hun trainer Vincent op maandag al Tony-Chocolonely repen heeft moeten trakteren hahaha) Dus toen in de 31e minuut weer een goal werd gemaakt door HMC, riep ik door heel de zaal: “Als jullie nog 2 goals maken ga ik jullie trakteren!)

Elena sprong op van de bank en ging het veld weer terug in. En zo kwam er binnen no-time tussen haar en Bram een prachtig 1-2tje en scoorde Bram het prachtige 4e goal! Daarna moest HMC uitnemen, maar daar was die snelle knul weer. Hij pakte de bal af en hoppa daar was in de 32e minuut het 5e goal! Van iedereen hoorde ik met een grote lach dat ik nu moest gaan trakteren! En dat is zeker prima, ik vond het fantastisch en ze hebben het zeker verdient!

Maar helaas, wij waren niet de enige met een weddenschap. Ook de tegenpartij had ondertussen een weddenschap lopen, alleen die ging voor de 30 punten. Dus daar ging HMC weer heel snel, want in dezelfde minuut werd het 22-5 voor hun.

Maar HVM had echt een paar prachtige acties. Helaas schoot Feline tegen de paal, Liz gooide over het goal, Bram werd geblokt, Destiny werd tegengehouden, Elena gooide in de handen van de keeper en Dewi uit het goal kwam om het team te helpen, kwamen de worpen van HMC te veel en te snel.

De laatste doelpunten werden dan ook door HMC gemaakt, ondanks dat ik had geroepen dat wanneer ze nog een goal maakten ik ze alle 6 mee naar McDonalds zou nemen.

Eindstand werd 31-5, maar wat hebben ze geknokt.

Ze hebben op tijd hun rust genomen, allemaal op tijd een slokje drinken, netjes hun plek behouden, mooie acties met 2-en en met 3-en, het veld goed breed gehouden en vooral hun rust bewaard.

Je weet dat wanneer je met zo’n kleine ploeg bent, je het eigenlijk nooit gaat winnen van een andere club die zoveel spelers hebben, maar ik ben trots op deze kanjers die zich zo goed staande hebben weten te houden!

Groetjes, jullie coach Sabine