• HVM D2 wint hun 1e wedstrijd in de D-poule

Nadat vorige week enkele meiden op het HMC toernooi geproefd hebben aan het D-niveau, mochten we vandaag met ons eigen team de 1e officiele wedstrijd spelen tegen OHC '01.
    Op het toernooi waren we dit team ook tegengekomen en was het een leuke wedstrijd, die met 1 doelpunt verschil gewonnen door ons. Dus we waren hoopvol dat we er een leuke wedstrijd van konden maken.
    Jammer genoeg kon Sofie niet mee doen dus hadden we maar 1 wissel.

Voor de warming up eerst even een korte teambespreking in de schaduw waarin aangegeven was dat we eigen plaatsen krijgen, zodat we het beste van ons zelf kunnen laten zien. Daarnaast zijn onze keepers niet de grootste dus moesten we goed verdedigen.
    Maar het belangrijkste was om als team lekker te ballen en zo onze doelpunten te scoren.Hierna zijn we toch begonnen aan een korte warming-up en maakte we de afspraak met de scheidsrechter om na 10 minuten een korte drinkpauze te houden.

De 1e helft begonnen we met Rinske als keeper, die hele mooie ballen heeft tegengehouden maar helaas ook een paar keer de pech had dat de bal die alsnog over haar heen in het doel ging.
    De opbouwers (Marit, Amy, Britt C, Britt W) die langs de cirkel ervoor zorgden dat er zo min mogelijk open kansen voor OHC kwamen.
    De hoeken en cirkel (Tess, Hinte, Romee) waren de 1e stoorzenders die probeerden de bal te onderscheppen.

In de aanval was het in het begin even zoeken, maar na een paar minuten wisten we waar we moesten staan.
    Het instarten, vrij staan en een dreiging maken, ging mede door het warme weer niet altijd zo soepel.
    Maar we lieten zien dat we het wel durfde en iedereen, zelfs Hinte in haar allereerste wedstrijd, heeft op het doel gegooid. De een iets succesvoller als de ander, maar we hebben onze lef laten zien.

Het spel werd steeds beter, zowel in de aanval als in de verdediging.

We gingen dan ook rusten met een stand van 8-8.

Even wisselen van keeper, wat drinken en aanwijzingen wat nog een beetje beter kon, zijn we aan de 2e helft gestart.
    Dit keer hadden we zon tegen dus voor Romee even wennen om te keepen met pet op, maar dat kwam na de 1e paar ballen ook goed.
    Ze heeft een paar lekkere ballen tegengehouden.
    Rinske stond lekker te storen, waardoor we de bal konden onderscheppen.
    Amy die vanuit de break-out of haar instartende beweging een paar lekkere doelpunten heeft kunnen scoren.
    Britt C en Britt W die een mooie dreiging maakte en op het doel konden schieten.
    Hinte die aan de cirkel een bal ontving en op het doel gooide
    Marit die de 2e helft ook heeft laten zien dat ze de lef heeft om in te komen en het doel kan bereiken.
    Tess die nog moest wennen aan haar plek op de cirkel, maar wel de gaten maakte voor de opbouwers en vanuit de verdediging snel weg was om op het doel te kunnen gooien.

Dit alles leidde tot een einduitslag van 10-11.
    Yes we hebben onze 1e D-wedstrijd gewonnen en dat terwijl we bijna allemaal 1e jaars of zelfs nog E zijn.

De leuke en sportieve team wordt gesponsord door Streekkoken.nl en Smits Made B.V.